Prince Harry has received a huge payout after his court case victory against Mirror Group Newspapers.

The Duke of Sussex has won 15 out of 33 articles in his phone hacking lawsuit against the publisher, a London High Court ruled today.

A High Court judge has ruled there was “extensive” phone hacking by the Mirror Group Newspapers from 2006 to 2011, “even to some extent” during the Leveson Inquiry into media standards.

The Duke of Sussex and 100 others had sued MGN, the publisher of the Daily Mirror, the Sunday Mirror and the Sunday People tabloids, accusing them of widespread unlawful activities between 1991 and 2011.

Finest Services Covering The West Country

Those involved in the case include actors, sports stars, and other celebrities.

They had accused the media group’s journalists or private investigators of phone hacking on an “industrial scale” and obtaining private details by deception.

n addition, Harry and others have accused senior editors and executives of knowing and approving of such behaviour.

MGN has contested the claims and denied that senior figures were aware of any wrongdoing.

They have also argued that these lawsuits were brought too late.